İSTANBUL (İGFA) – Türkiye ihracatının kıymetli kalemlerinden olan hububat bölümünün ihracatı artmaya devam ediyor.
İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR) nisan ayı ve ocak-nisan periyodu ihracat sayılarını açıkladı. Buna nazaran; İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR)’nin Nisan ayı ihracatı, geçen yılın tıpkı ayına oranla yüzde 1,3 artışla 264 milyon dolara çıkarken; hububat dalının Türkiye geneli nisan ayı ihracatı ise, geçen yılın birebir ayına oranla yüzde 3,2 artışla 885 milyon dolar olarak gerçekleşti.
Sektörün Türkiye geneli birinci dört aylık ihracatı, geçen yıla oranla yüzde 6 artışla 4 milyar dolara ulaştı. Birebir devirde İHBİR’in ihracatı ise yüzde 3,3 artışla 1 milyar 222 milyon dolar olarak gerçekleşti.
Nisan ayında, hububat dalının Türkiye geneli en çok ihracat gerçekleştirdiği birinci üç ülke sırasıyla Irak, ABD ve Cezayir olurken; İHBİR’in bünyesinde ise ihracat gerçekleştirilen birinci üç ülke; İran, ABD ve Irak oldu. Mal kümeleri olarak bakıldığında en fazla ihracat; 207,2 milyon dolarla pastacılık eserlerinde gerçekleşirken, değirmencilik eserleri 151 milyon dolarla ikinci sırada, öbür besin müstahzarları ise 138,2 milyon dolarla üçüncü sırada yer aldı.
“REKABET GÜCÜMÜZÜ KAYBEDİYORUZ”
Açıklanan sayıları pahalandıran İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR) Yönetim Kurulu Başkanı Kazım Taycı; İhracat artışındaki en büyük etkenin pazar çeşitliği olduğunu vurguladı. Bilhassa kur ve enflasyondan kaynaklı rekabetçiliği kaybetmeye başladıklarını tabir eden Taycı, “Sektör olarak, ihracattaki en büyük avantajımız kaliteli eser ve uygun fiyatlı olmamızdı. Alt bölümlerde, yalnızca şekerli ve kakaolu mamuller özelinde İspanya ve İtalya’nın fiyatlarıyla tıpkı olduğumuz yerde avantajımızı kaybederiz.” dedi.