Derik Cumhuriyet Başsavcılığı’na gönderilen eksper raporunda, 30 kilometre sürat hududunun olması gereken yerde Yusuf Şataflı idaresindeki birinci TIR’ın 126 kilometre, Umut Gündüz idaresindeki ikinci TIR’ın ise 125 kilometre süratle hareket halindeyken kaza yaptığı tabir edildi. Her iki TIR’da da takografın devre dışı bırakıldığı vurgulandı. Raporda arka arda yaşanan iki kazada, gübre yüklü iki TIR’ın şoförünün seyir sırasında kullanım kusuru yaptığı, yola gereken dikkati vermediği, ihtar levhalarını dikkate almadığı, yüksek viteste rampayı inmeye çalışırken süratten kaynaklı olarak frene “bas çek” yaparak kampanalı fren sistemi elemanlarının çok ısınmasına ve devre dışı kalmasına neden olduğu belirtildi.
İdaresindeki TIR’da 278 kilogram fazla yükün bulunduğu belirtilen Umut Gündüz’ün, ticari araç kullanmaya yarayan Mesleksel Yeterlilik Dokümanı (SRC) ve zarurî olan psikoteknik kıymetlendirme evrakının bulunmadığı kaydedildi. l mardin DHA