Her İstanbullu yılda 89 saatini trafikte kaybediyor

İSTANBUL (İGFA) – Günümüzde kentlerin yaşadığı en kıymetli sıkıntıların başında ulaşım geliyor.

Büyük bir süratle artan nüfus, kent ulaşımını derinden etkiliyor. INRIX Research’ün yayınladığı rapora nazaran Londra trafik yoğunluğunun en çok olduğu kentlerin başında geliyor.

Londra’da yaşayan ortalama bir şoför, 2022 yılında trafik sıkışıklığı nedeniyle 156 saatini yollarda kaybediyor Londra’yı, 155 saatle Chicago yaşayan araç kullanıcıları takip ediyor, üçüncü sırada ise 138 saat kayıpla Paris yer alıyor. Dünyanın en büyük metropollerinden biri olan İstanbul ise yılda 89 saat kayıpla üst sıralarda yer alıyor. Trafik sıkışıklığının neden olduğu bu müddetler hem vakit hem de maddi açından iktisada çok önemli ziyan verirken çevreyi de salınan karbon gazıyla daha fazla kirletmiş oluyor.

Araştırmacıların öngörülerine nazaran süreç bu türlü devam ederse 2030 yılında trafik tıkanıklığının yarattığı maliyet İngiltere’de 4,4 milyar Sterlini bulacağı tarafında.

Kanada’da da yeniden trafik tıkanıklığının yarattığı maliyetin yıllık 6 milyar Kanada Doları civarında olacağı öngörülüyor. 2020’de kentsel trafik sıkışıklığı Çin’deki toplam yakıt tüketiminin %30’una neden olmuş durumda.

Trafik konusu kentlerin üzerinde bu türlü bir külfet oluştururken, kent idareleri de tahlili akıllı kent teknolojilerinde buluyor.

Shenzhen’de ve Singapur’da yapılan akıllı kent uygulaması, Çin’deki öteki 100 kentte yaygınlaştırılıyor. Japonya’da, Güney Kore’de, Singapur’da ve Avusturalya’da uygulamalar yaygın bir halde kullanılıyor. Batı dünyasında da birçok ülkede hükümetler, akıllı dijital ikiz uygulamalarına başlamak için kararlar alıyor. İngiltere hükümeti sadece dijital ikiz uygulaması için 600 milyar sterlin para ayırma kararı verdi. Dubai (Birleşik Arap Emirlikleri) ileri düzeyde akıllı kent uygulamaları için çalışmalar yapıyor.

TÜRKİYE’DE AKILLI KENT YATIRIMLARINI ARTIRMAMIZ GEREKİYOR

Akıllı kent yaklaşımını güçlendirmek ve yaygınlaştırmak için 42 yıldır bilişimin gücünü kullanan SAMPAŞ Holding’in İdare Şurası Lideri Şekip Karakaya “Kentleşme artıkça ortaya çıkan meseleler ve bu problemlerin oluşturduğu külfet de artıyor.

Kentleşmenin getirdiği en büyük meselelerin başında ulaşım geliyor. Bilhassa trafik de yaşanan ıstıraplar, insanların hem vakit hem de para kaybetmesine neden oluyor. Başka bir deyişle, trafik sorunu ülke iktisadına önemli ziyanlar veriyor. Bugün ortalama araç kullanan bir İstanbullu yılda yaklaşık 89 saatini trafikte boşa geçiriyor. Bu durum sürdürülebilir değil. Kentler trafik sıkıntılarını çözebilmek ismine akıllı kent vizyonuna ve dijital ikiz teknolojilerine yatırım yapıyor. Bu sayede trafikten anlık datalar alarak, trafikteki yoğunluklarını, problemli bölgeleri anında görüyor. Yeni yatırımları bu verilere nazaran planlarken, muhtemel bir kaza anında sürece daha kolay müdahale edebiliyor” dedi.

İstanbul’un değerli bir metropol olduğuna değinen Karakaya, “İstanbul nüfus yoğunluğu bakımından çok süratli büyüyor; 16 milyon insanın yaşadığı, her yıl 11 milyon turistin ziyaret ettiği ve 4 milyondan fazla aracın hareket ettiği bir kenti verimli bir formda direktörün yolu datadan ve akıldan geçiyor. Bu noktada ulaşım meselelerini çözebilmek ismine akıllı kent teknolojileri ve dijital ikiz teknolojilerine yatırım yapmamız ve metropollerimizi bilgiyle yönetmemiz gerekiyor” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir